Ilmu dan Amal Penjana Iman

Pemantapan Iman & Pembentukan Sahsiah

Rileks Kejap : Motor Harley Davidson

Posted by abusyameel on March 17, 2010

Pada suatu petang, dua orang pemuda sedang bersiar-siar menaiki kereta. Tiba-tiba seorang penunggang motor Harley Davidson memotong kereta mereka sambil menjerit ” Woi!! Korg pernah ke bawak motor harley Davidson??”.

Selesai berkata-kata, dia terus meluncur dengan laju meninggalkan kereta pemuda itu jauh di belakang. ” Ceh berlagak betul mamat tu! Jom kejar dia.. “, marah si pemuda A. “Jom!”, balas pemuda B..

Lalu mereka pun memecut untuk mengejar pemuda bermotor yang berlagak tadi.. Tidak sampai lima minit, mereka pun bertemu semula dengan penunggang motor tadi. Baru saja kereta mereka menyaingi motor tersebut, penunggang motor tersebut mengulangi ayat tadi sekali lagi, “woi!! Korang pernah ke naik motor Harley Davidson??”. Selepas itu, motor tersebut terus meluncur laju sekali lagi meninggalkan kereta pemuda itu.

“Berlagaknya!! Takpe, aku harap dia accident la kat depan same tu.. ” kata pemuda B dengan marah sekali.. Kurang dari dua minit setengah perjalanan, mereka ternampak motor Harley Davidson tadi terbabas dan melanggar pembahagi jalan.

Maka dua orang pemuda tadi pun memberhentikan kereta mereka untuk membantu pemuda bermotor itu. Ketika mereka sedang membantu, tiba-tiba penunggang motor tadi bertanya, “Korang pernah ke bawak motor Harley Davidson?”.

“Hoi! Yang kau ni berlagak sangat kenapa hah? Dah jatuh pun nak eksen lagi!!”, marah pemuda B. “Kenapa awak cakap macam tu? Saya cuma nak tau kalau kalau awak pernah bawak motor Harley Davidson, boleh la bagi tau saya kat mane breknye.. “, kata pemuda bermotor.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: