Ilmu dan Amal Penjana Iman

Pemantapan Iman & Pembentukan Sahsiah

Rileks Kejap : Budi Bahasa Dalam LRT

Posted by abusyameel on January 21, 2010

Seorang gadis cantik menaiki LRT yang penuh sesak. Gadis itu berdiri di depan seorang pemuda. Kemudian pemuda itu bangun, namun belum sempat pemuda itu berkata apa-apa, gadis itu menolak pemuda itu dengan lembut ke tempat duduknya sambil berkata, “Terima kasih, saya lebih suka berdiri”.
 Pemuda itu pun berdiri semula tetapi sekali lagi gadis cantik itu menolaknya duduk semula dan berkata dengan lebih kuat hingga didengari penumpang lain,”Tak apa, tak payah susah-susah, saya lebih suka berdiri.”
 Tanpa berputus  asa pemuda itu berdiri lagi untuk kali yang ketiga sambil menjerit “ Woii cik adik saya nak turun laaaaa!!! Saya dah terlepas perhentian saya tau!!? Apa punya perasan lah dia ni?!!!
Moral : Apa yang kita sangka tidak sama dengan apa yang orang lain sangkakan.

Leave a Reply

 
