Ilmu dan Amal Penjana Iman

Pemantapan Iman & Pembentukan Sahsiah

KETAWA PENAWAR DUKA : CIKGU PRIHATIN

Posted by abusyameel on December 14, 2009

SANTAI : CIKGU PRIHATIN
Setelah selesai mesyuarat yang hampir dua jam lamanya, dua orang guru sedang berbual tenang pelajarnya masing-masing…

Guru A:Teruk ya….saya naik risau lerr.. bila pengetua bagitau yang ada pelajar kita yang tak reti membaca, menulis apatah lagi mengira…….pelajar saya ada seorang yang macam tu…kelas belakang ….tulah ….sekarang ni pelajar yang tak lulus pun boleh naik tingkatan 4, tu yang jadi macam tu….risau betul..
Guru B: Alah..apa nak diherankan…..yang lebih merisaukan saya ni, ada pelajar saya baca yassin pun merangkak….aduh..ni dah kira teruk betul ni….bab2 agama ni saya risau betul.
Guru A: Alah tu tak heran….pelajar saya lagi teruk..jawi pun tak kenal…huruf Alif sampai Ya pun tak pernah baca…
Guru B: Astagfiruallah….siapa tu?..budak ni perlu diberi perhatian ni(dengan nada yang serius)….
Pelajar saya yang merangkak2 baca yassin tu Ahmad namanya..
Guru A: Nama pelajar saya “Ah Chong”…hehe
Keesokkan paginya Guru A terpaksa ambil MC dua hari kerana luka di kepala akibat hentakkan kesan balingan kerusi..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: